Kaip pratinti vaiką gerti vandenį?

Vandens gertuvė

Daugelis tėvų susiduria su problema, jog vaikas, net ir labai prašomas, vietoje vandens renkasi gaiviuosius gėrimus.

Faktas, kad per prievartą vaiko nepriversime išgerti reikiamą vandens kiekį, tad šiame žaidime pagrindinę rolę vaidina tėvų fantazija ir gebėjimas sudominti. Šiuo straipsniu norime padėti visiems pavargusiems ir nebeturintiems įdėjų tėveliams, kaip nustebinti vaiką.

Vanduo su priedais

Vaikai, kaip ir suaugę, mėgsta gerti tai, kas skanu. Vienas vanduo, jei esame įpratę prie cukraus prisotintų gėrimų, nebus toks gardus. Šioje situacijoje gali pagelbėti vaisiai ir uogos, kurias galime įpjaustyti į vandenį skoniui pagerinti. Tai gali būti citrinos, greipfurtai, mėtos lapeliai, avietės, braškės, mėlynės ar kitos uogos. Jas galima naudoti tiek šviežias, tiek šaldytas. Taip vanduo įgaus įdomesnę vaikui spalvą, o skonis bus rūgštesnis ar saldesnis.

Jei naudojate uogas, jas reikia šiek tiek sutrinti. Jų odelė įplyšta – pasklinda sultys ir kvapas.

Natūralus vaisių cukrus nedideliais kiekiais nėra kenksmingas, tad tokius gėrimus gali gerti tiek suaugę, tiek vaikai.

Vandens gertuvės

Daugelis tėvų siūlo vaikams vandenį iš puodelio ar kamštuko, kuris atbaido vaiką net pabandyti, koks gėrimas jam siūlomas. Labai svarbu vaiką sudominti ir rasti jo mėgstamiausią buteliuką ar gertuvę, kurioje nuolat būtų vandens. Vienos gertuvės būna su šiaudeliais, kitos su atsidarančiu ar atsisukančiu kamšteliu. Būna specialios gertuvės, pritaikytos vaikų žaidimams ir neleidžiančios apsipilti.

Svarbu, kad gertuvė pritrauktų vaiko dėmesį, tuomet jam nebus taip svarbu, ką iš jos geria.

Vaiką gerti vandenį reiktų pratinti jau nuo pat mažens. Skonis vandeniui turėtų būtų suteikiamas natūraliomis priemonėmis, kurios neturi gausaus cukraus kiekio ar net angliarūgštės. Įpratus gerti itin saldžius gėrimus, net suaugusiam, sunku grįžti prie vandens. Tai įpročiai, su kuriais ilgainiui kovoti tampa sudėtinga. Tam, kad vaikui formuotųsi sveiki įpročiai, matomoje vietoje padėkite ąsotį vandens, vaiko mėgstamą puodelį ar stiklinę. Jei tėvai geria vandenį, toks pasirinkimas bus įprastas ir vaikui.

Nereikia pamiršti, kad sultys, kefyras ar kompotas taip pat yra maistas, turintis kalorijų, tačiau jis negali pakeisti vandens. Jį geriausia gerti tarp valgymų, nors vaikui dažnai norisi atsigerti ir valgant, tai nėra nieko bloga. Jei vaikas labai nevalgus, geriau skysčius gerti po valgio, jei priešingai – galima pasiūlyti atsigerti ir prieš valgį.

Tėvų pavyzdys

Kad ir kaip vaiką auklėtumėte ir pratintumėte prie sveikų atsigaivinimo gėrimų, tėvams labai svarbu patiems būti geru pavyzdžiu. Jei nuo mažens atžala matys tėvus su sveiko gėrimo gertuve rankoje, jam tai savaime taps įpročiu, kurio nepamirš. Vandenį ar kitus sveikus gėrimus nuolat statykite matomoje vietoje, kad galėtumėte atsigerti patys ir vaikas matytų, jog gerti reikia visiems. Pakvieskite jį atsigerti kartu, paverskite tai žaidimu ir kasdieniu jųdviejų ritualu.

Koks vanduo geriausiai tinka vaikams?

Geriausia vaikams duoti natūralų negazuotą vandenį, ir kuo tyresnį, be papildomų priedų, ypač karštu sezonu, kuomet daugiau prakaituojame. Į gertuvę ar ąsotį vaikui pilkite kambario temperatūros vandenį. Stebėkite ir kaip vaikas geria. Net ir labai ištroškus, troškulį geriausia malšinti mažais gurkšniukais. Greitai geriant signalai iš organizmo nespėja pasiekti troškulio centro smegenyse ir jo neslopina.

Be to, vaikams netinka ir gazuoti gėrimai, nes angliarūgštė dirgina skrandį.

Arbatos vaikams

Jeigu žiemą vaikui šalta ir tokio gėrimo nesinori, vandenį galite pakeisti arbatomis, tik atsiminkite, kad kiekviena natūrali žolelė turi savo farmakologinį poveikį. Pavyzdžiui, ramunėlių arbata gali slopinti geležies pasisavinimą, o čiobrelių arbata gali pakenkti kepenims. Šiuo atveju neprašausite ruošdami vaikams sėklų ir prieskonių arbatas: kmynų, raudonėlių, šalavijų, džiovintų petražolių ar pankolio sėklų. Jei karšta arbata vaikui nepatinka, ją galima gerti ir šaltą.

Reklama: Kokybiškos SEO paslaugos